Rodičia často obetujú a zneužívajú svoje deti na sociálnych sieťach. Sme obeťami digitálnej doby?


481   -   0
Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
Rodičia a digitálna doba

Rodičia si hádam ani neuvedomujú, že až pričasto prispievajú k podpore obrazu súčasnej digitálnej doby. Deti – náš najväčší poklad – žijú často len preto, aby boli na očiach a aby boli slávni… A aby dohnali neuspokojené ambície práve svojich rodičov z detstva.

Priblížime vám zarážajúci pohľad na svet, kde sa všetko – vrátane rodinného šťastia – vystavuje na obdiv, predáva na sociálnych sieťach a prepočítava na peniaze…
Začneme citátom zo zaujímavej knihy Deti, náš poklad: “Bola tu túžba byť na očiach, byť slávny, byť obdivovaný. A presvedčenie, že to môžu dosiahnuť všetci, ktokoľvek. A netreba ani nič vyrábať, vytvoriť, vymyslieť, nejako si zaslúžiť tých svojich „pätnásť minút slávy“. Stačilo sa ukazovať a byť v zábere kamery alebo pred objektívom fotoaparátu…”

Deti, naše bohatstvo


Deti sú odmalička zhypnotizované a manipulované médiami…

Súčasné deti vyrastajú pred televíznou obrazovkou zhypnotizovaná obľúbenými reality šou. V živote má jediný cieľ ‒ stať sa slávnou. Vzorná manželka a matka Mélanie býva v luxusnom obytnom komplexe na predmestí Paríža a venuje sa len svojmu youtubovému kanálu. Uverejňuje na ňom videá z každodenného života svojich detí, osemročného Sama a šesťročnej Kim.

Neprehliadnite:

Panská hoľa, KST, lexikon.sk

Panská Hoľa a jej vari posledný zimný pozdrav
pred definitívnym príchodom jari do Nízkych Tatier


Doba, ktorú žijeme, prináša riziká digitálnej doby

Deti, náš poklad je strhujúce čítanie o dobe, v ktorej žijeme a ktorú si možno úplne neuvedomujeme. Aké má riziká, aké nebezpečenstvá na nás číhajú, ako jej postupne (často) dobrovoľne podliehame…
Mimoriadne zaujímavý je fenomén sharentingu, ktorý je založený na zdieľaní fotografií a informácií rodičmi o svojich deťoch na sociálnych sieťach (share + parenting, sharenting). Ide o veľmi aktuálny príbeh, miestami bolestivý. Nastavuje nám nemilosrdne zrkadlo, a to celé štýlom, ako to vie len Delphine de Vigan. Trafila klinec po hlavičke. Názorne ukazuje, ako môže byť digitálny svet dobrým sluhom, no ešte rýchlejšie a ľahšie naším pánom… Zlým pánom.

Deti, náš poklad digitálnej doby, Ikar


Autorkine sondy do doby digitálnej manipulácie detí

Delphine de Vigan je obľúbená francúzska spisovateľka, nositeľka cien Renaudot a Goncourt des Lycéens a uznávaná režisérka. Svoj prvý, čiastočne autobiografický román Jours sans faim (Dni bez hladu) o dievčati, ktoré bojuje s anorexiou, vydala v roku 2001 pod pseudonymom. Jej diela sa preložili do mnohých jazykov, slovenčinu nevynímajúc. 

Foto: pixabay a archív redakcie
Medzititulky: redakcia