Príspevok na rekreáciu – viac tržieb, ale aj administratívy

Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
Príspevok na rekreáciu

Ubytovacie zariadenia zažili tento rok najlepšiu letnú sezónu od roku 2009, na jesennej HORECA konferencii v Žiline (22. 10.) členovia Asociácie hotelov a reštaurácií SR diskutovali aj o budúcnosti príspevku na rekreáciu. Podľa aktuálneho prieskumu je hlavným problémom administratívna náročnosť a pri elektronických rekreačných poukazoch zase provízie.

Hoci cestovný ruch čaká ešte zimná sezónna, už dnes je zrejmé, že pôjde o jeden z najlepších rokov pre tento sektor. V júli a auguste dosiahli ubytovacie zariadenia medziročne o viac ako 20 % vyššie tržby. „Faktorov, ktoré tento rok potiahli dobré čísla je viacero. V neposlednom rade však svoju úlohu zohral aj príspevok na rekreáciu,“ konštatuje Marek Harbuľák, generálny manažér AHRS. Potvrdili to aj výsledky prieskumu, realizovaného v októbri AHRS v spolupráci s Asociáciou moderných benefitov, ktorého výsledky boli prezentované na jesennej HORECA konferencii v Žiline.

Príspevok na rekreáciu

Až 60 % respondentov z radov ubytovacích zariadení a oblastných organizácií cestovného ruchu, buď úplne, alebo skôr súhlasilo s tým, že sa príspevok prejavil na lepšej vyťaženosti ubytovacích lôžok. Takmer polovica (49 %) v prieskume uviedla, že dokonca išlo o nových klientov ich ubytovacieho zariadenia. „Výzvou pre ubytovacie zariadenia do budúcnosti je, ako pritiahnuť hostí s rekreačným poukazom aj mimo hlavných sezón. To je, samozrejme, otázka nastavenia pobytových balíčkov a tiež ich marketingu na zamestnancov s príspevkom,“ vidí priestor na lepšie využitie príspevku na rekreáciu M. Harbuľák. Podľa prieskumu totiž ponúka špeciálne pobytové balíčky, šité na mieru hosťom s príspevkom na rekreáciu, iba 24 % respondentov.

Neprehliadnite: Jesenné stretnutie hotelierov…

Hotelieri v rámci HORECA konferencie hovorili aj o tom. Ako z pohľadu cestovného ruchu, aj ich hostí, lepšie využiť príspevok na rekreáciu. Respondenti v prieskume potvrdili, že jedným z hlavných problémov je stále administratívna náročnosť vyúčtovania pobytu hradeného cez príspevok na rekreáciu. „Až 72 % respondentov sa stretáva s požiadavkou hosťa na úpravu, alebo dokonca dodatočnú opravu vystaveného účtu za pobyt tak, aby bol v súlade s požiadavkami jeho zamestnávateľa. To je pre hotel, alebo penzión, samozrejme, časový a v neposlednom rade aj finančný náklad,“ pripúšťa M. Harbuľák.

Príspevok na rekreáciu

Nižšiu administratívnu náročnosť z pohľadu respondentov prieskumu ponúka elektronická forma príspevku – elektronický rekreačný poukaz. Pri elektronickej forme totiž emitent elektronického rekreačného poukazu vopred nastavuje formu účtovných dokladov pri podpísaní zmluvy s ubytovacím zariadením. „Samozrejme pritom vychádza z požiadaviek zákona a sú vopred akceptované zamestnávateľmi, ktorí pre svojich zamestnancov objednajú elektronické rekreačné poukazy.

Príspevok na rekreáciu

V prípade zamestnávateľov je najčastejším dôvodom preferencie elektronického poukazu práve nižšia administratívna náročnosť a flexibilita aj využitia príspevku na karte ich zamestnancami,“ vysvetľuje Štefan Petrík, prezident AMOBE. Na druhej strane ubytovatelia opakovane v prieskume spomenuli otázku výšky provízie za elektronické rekreačné poukazy. „Pravidelne o tejto téme s AHRS diskutujeme od spustenia systému začiatkom roka. Vo všeobecnosti však platí, že výška provízie je výrazne nižšia ako napríklad provízia, ktorú platia klienti pri rezervačnom systéme,“ vysvetľuje Š. Petrík a dodáva, že v prípade elektronických rekreačných poukazov je, samozrejme, na rozhodnutí ubytovacieho zariadenia, či elektronické poukazy bude prijímať.

www.ahrs.sk