Vizuálna identita firmy. Prečo je potrebná, ako vzniká a ako vytvára zapamätateľnú značku?


97   -   0
Letenky, Pelikan, Slovensko
Pobyty, Slovensko, Dovolenka
Share:
vizuálna identita

Vizuálna identita firmy. Je to dôležitý stavebný pilier úspešnej spoločnosti. Pre hladký chod firmy je dôležitých množstvo vecí. A rozhodne nie všetky súvisia priamo s oblasťou, v ktorej daná firma vykonáva svoju činnosť. Je tu aj množstvo všeobecných vecí, ktoré k podnikaniu patria samé o sebe.

Dôležitosť jasnej vizuálnej identity

Jednou z takýchto vecí je aj marketing. Iste, žiadny zákon neprikazuje firmám, aby akokoľvek riešili marketing, toto nie je napr. BOZP. Na druhej strane, svojím spôsobom to firmám „prikazuje“ samotný trh. Bez dobrej marketingovej stratégie totiž v konkurenčnom boji nemá nikto šancu.

Želané hodnoty a emócie v súlade

Jedným z pilierov úspešnej marketingovej stratégie je vytvorenie jedinečnej vizuálnej identity firmy. Vďaka jasnej vizuálnej identite, ktorá bude komunikovať želané hodnoty a emócie v súlade s charakterom firmy, je možné odlíšiť sa od konkurencie. Potenciálni zákazníci tak firmu ľahšie rozoznajú a zapamätajú si ju. Jednoducho povedané: iba silná vizuálna identita vytvára zapamätateľnú značku. 

Neprehliadnite: 

kancelárske priestory

Kancelárske priestory a ich dizajn.
Aj zariaďovanie kancelárií má svoje trendy. Aké sú tie aktuálne?


Ako prebieha tvorba vizuálnej identity firmy?

Prvoradá je vstupná analýza s klientom ohľadom jeho očakávaní a preferencií. Spolu s analýzou súčasnej komunikácie firmy a prieskume konkurencie je takto možné získať dostatok vstupov, ktoré pomáhajú definovať smerovanie tvorby novej vizuálnej identity.
Nasleduje navrhovanie rôznych konceptov vizuálnej identity s dôrazom na charakteristické prvky, farebnosť, či typografiu. Z toho sa vyberú najlepšie 2 – 3, ktoré sú následne rozpracované do finálnej podoby. Potom sa opäť dostáva „k slovu“ klient, ktorému sú tieto koncepty prezentované a spoločne sa diskutuje o možných úpravách a vylepšeniach. Všetky rozhodnutia musia vychádzať z potrieb a hodnôt klienta.

Spätná väzba klienta

Koncept, ktorý si v predchádzajúcom kroku klient zvolí, je následne upravený na základe klientovej spätnej väzby. Všetky prvky sú tak vyladené do tých najmenších detailov, aby presne korešpondovali s predstavami a požiadavkami klienta.
No a na záver ostáva už len pripraviť všetky potrebné exporty loga a ďalších vizuálnych prvkov v rôznych formátoch a veľkostiach. K tomu patria aj pravidlá používania novej vizuálnej identity, s ktorými je zaručená jej konzistentnosť naprieč všetkými komunikačnými kanálmi. (FU)

Foto: Jo Panuwat D / Stock.adobe.com